طلا و جواهرات
طلا و جواهرات

طلا و جواهرات | جهت حفظ طلا و جواهرات به بهترین شکل چه مواردی را باید رعایت کرد ؟

طلا و جواهرات

طلا و جواهرات | جهت حفظ طلا و جواهرات به بهترین شکل چه مواردی را باید رعایت کرد

 

طلا و جواهرات
طلا و جواهرات

 

مقاله زیر توسط چند تن از متخصصان طلا و جواهر ایران تنظیم شده که در آن  به بررسی مواردی پرداخته شده  که با رعایت کردن آن می توانید طلا و جواهرات خود را به بهترین شکل مراقبت کنید. در زیر این موارد آمده است .

1- به عنوان اولین مورد ایشان گفته اند که خیلی خوب است شما جواهرات خود را هر سه یا 6 ماه را بررسی کنید البته می توانید از یک جواهر فروش نیز برای بررسی سالم بودن آن کمک بگیرید.

 

در این بررسی مهمترین بخش بررسی سنگها و یا گوارسه هایی است که دور سنگ را احاطه کرده است. در صورتی که سنگ شل شده باشد حتما آنرا برای گارانتی به جواهر فروش خود ارجاع دهید.

 

2- در صورتیکه طلا و جواهر شما جرم گرفته باشد می توانید آن را تمیز کنید

 

گردنبند مروارید
گردنبند مروارید

 

در صورتیکه ترس از خراب شدن آن دارید می توانید به یک طلا ساز مراجعه نمایید تا با دستگاه های مربوط به تمیز کاری که یکی از آنها دستگاه بخار و یا دستگاه پرداخت , طلای شما را دوباره جلا بدهند.

 

3- حتما طلا و جواهرات خود را درون جعبه جواهر خود قرار دهید، و بهتر آن است که ابتدا آن را درون یک محفظه پارچه ای قرار دهید وسپس آن را در درون جعبه قرار دهید. به این ترتیب دیگر حتی خطر ضربه خوردن به سنگ نیز تا حد ممکن پایین می آید.

 

طلا و جواهرات
طلا و جواهرات

 

4- در صورتیکه جواهر شما مرواریدی باشد که بر روی گوشواره ، آویز و یا دستبند باشد ممکن است بیشتر در معرض کثیفی قرار بگیرد و جلای خود خود را از دست بدهد.

مروارید با یک پارچه مخصوص قابلیت تمیز شدن دارد که در جواهر فروشیها موجود می باشد.

مراقب باشید که برای تمیز کردن مروارید آن را با آب و صابون هرگز استفاده نکنید.

 

5- به عنوان یک قاعده کلی در نظر داشته باشین بهترین نحوه استفاده از طلا و جواهرات به این گونه هست که طلا و جواهرات خود را زمان بیرون رفتن آخرین موردی باشد که استفاده می کنید و هنگامی که کارتان تمام شد سریع آن را از خود جدا کنید.

 

طلا و جواهرات
طلا و جواهرات

 

6- دقت داشته باشید که استفاده از طلا و جواهرات اعم از آویز طلا، گوشواره طلا، انگشتر طلا، گردنبند طلا، دستبند طلا و باقی جواهرات در هنگام داشتن فعالیت بدنی مانند وزنه برداری، دویدن، شنا کردن، کار اشتباهی است و می تواند آسیب های جدی به آنها برساند.

 

7- همیشه دقت داشته باشید طلا و جواهرات خود را از جایی بخرید که گارانتی داشته باشد و در صورت خرابی بتوانید به خود فرد و یا مغازه مراجعه نمایید تا در صورت خرابی دست افراد غیر معتبر نیفتد.

 

گردنبند جواهر
گردنبند جواهر

 

8- یکی از محبوب ترین آیتم های طلا و جواهر، حلقه و یا انگشتر است که تقریبا می توان گفت در دست همه طلا و جواهر دوستان نیز هست. دقت داشته باشید در هنگام خواب حلقه و انگشتر را از دستان خود در بیاورید چرا که استفاده از حلقه برای یک مدت طولانی باعث تجمع باکتری ها بین حلقه و پوست، می شود که می تواند باعث آلرژیهای پوستی شود.

 

.امیدوارم با رعایت کردن این موارد همیشه طلا و جواهرات خود را به بهترین نحو ممکن مورد استفاده قرار دهید

 

اینو هم ببین

عطر و ادکلن زنانه و مردانه اینتنسیتی برند کنت کول - INTENSITY KENNETH COLE FOR WOMEN AND MEN

عطر و ادکلن زنانه و مردانه اینتنسیتی برند کنت کول – INTENSITY KENNETH COLE FOR WOMEN AND MEN

عطر و ادکلن برند کنت کول – KENNETH COLE PERFUMES AND COLOGNES     کنت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 11 =